Acasa Transparenta decizionala DANIELA ȘI ALINA - PRIMELE TUNELURI DE AUTOSTRADĂ DIN ROMÂNIA | Stadiul săpării lor se apropie de 50%

DANIELA ȘI ALINA - PRIMELE TUNELURI DE AUTOSTRADĂ DIN ROMÂNIA | Stadiul săpării lor se apropie de 50%

de Oana Diaconescu
0 comentarii
În Argeș se lucrează intens la săparea primului tunel de autostradă din România. Lucrările au ajuns aproape la  jumătate.
Primul tunel de autostradă din România, construit pe autostrada A1, pe secţiunea Tigveni – Curtea de Argeş, a fost forat aproape în proporție de 50%.
Secţiunea 4 Tigveni – Curtea de Argeş, autostrada A1 Sibiu – Piteşti va avea, de fapt, două tuneluri, câte unul pentru fiecare sens de mers. Pe sensul Sibiu – Piteşti, tunelul se numeşte Daniela, iar pe sensul Piteşti – Sibiu se numeşte Alina, conform PiteȘtiri.
Irinel Ionel Scrioşteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, a anunţat că lucrările au trecut pragul de 500 de metri foraţi din totalul de 1,3 kilometri.
„Am fost într-o vizită pe șantierul Secţiunii 4: Tigveni – Curtea de Argeş a Autostrăzii Sibiu – Piteşti A1, unde antreprenorul execută lucrări atât la corpul autostrăzii, cât și la cele două tuneluri paralele.
Pe acest lot, stadiul lucrărilor este următorul:- au fost executați 314 metri de tunel pe firul ieșiri din tunel, sensul Sibiu-Pitești (Tunel Daniela)
– au fost executați 195 metri de tunel pe firul intrării în tunel, sensul Pitești-Sibiu (Tunel Alina)
– tunelul aferent sensului Pitești-Sibiu (Tunel Alina), de câteva zile, nu se mai sapă în piatră, ci într-o zonă cu nisip, în timp ce în tunelul aferent sensului Sibiu-Pitești (Tunel Daniela), continuă săpăturile în stâncă
– au fost forați, armați și betonați 17.800 ml din 20.500 ml de piloți necesari structurilor aferente acestui tronson de autostradă- sunt în curs de finalizare lucrările de realizare a drumurilor tehnologice (99,5%)
– se execută lucrări de terasamente pe sectorul de nord al proiectului
– se execută lucrări de armare, cofrare și betonare radiere și elevații aferente structurilor de pe acest lot
– continuă lucrările de umpluturi și stabilizare teren pentru devierea DJ678
– se execută lucrări de consolidare a terenului între km 83+580 – km 84+040 și km 90+000 – km 90+090, fiind forați, armați și betonați 36.350 ml piloți din totalul de 80.000 ml
– continuă lucrările la instalarea poligonului pentru producerea de elemente prefabricate în șantier
– continuă relocarea rețelelor de utilități publice de gaz, electricitate, canalizare și apă menajeră
Mobilizarea antreprenorului pe acest lot este una foarte bună, iar dacă ritmul lucrărilor se va menține, putem spune că această lucrare se va finaliza înainte de termenul contractual. La momentul vizitei, erau pe întregul amplasament al proiectului cca 500 muncitori și 165 utilaje și echipamente de construcții.Reamintesc faptul că la construcția celor două fire ale tunelului se lucrează concomitent, 24 din 24 ore, 7 din 7 zile, cu echipe de specialiști aduși din Austria, împreună cu muncitori din România, care utilizează noua metodă austriacă NATM (New Austrian Tunnelng Method), iar lucrările la cele două fire sunt deja în avans față de grafic.
Acest tronson face parte din cel mai important proiect de infrastructură rutieră prevăzut în Programul Investitional 2021-2030 pentru dezvoltarea infrastructurii de transport din Romania,elaborat și aprobat de guvernul liberal în perioada 2020-2021 și, totodată, prevede cele mai complexe lucrări, având în vedere dificultatea dată de zona montană în care se află traseul autostrăzii, fiind și prima trecere la nivel de autostradă peste Carpați.
Autostrada Sibiu – Pitești A1 va avea o lungime de 122 de km, este împărțită în 5 secțiuni, va lega Centrul și Vestul României de rețeaua europeană de autostrăzi, fiind parte importantă a Coridorului de Transport Pan-european nr. IV”- , a scris Irinel Ionel Scrioşteanu în postarea de pe Facebook.
sursa foto: Facebook/
Irinel Ionel Scriosteanu, via PiteȘtiri

Publica comentariul

Alte stiri din aceeasi categorie