Reintroducerea în circulație pe distanța Golești – Argeșel a garniturii de tren Săgeata Albastă a fost primită cu ușurare și satisfacție de călătorii care merg la București.
Începând cu 11 decembrie 2022 SNTF CĂLĂTORI înlocuise Săgeata cu o garnitură fabricată în 1939 la Uzinele Malaxa din București, provocând disconfortul și nemulțumirea călatorilor.
Reluarea circulației amintitei garnituri a stârnit, nici nu putea fi altfel, dispute politice, știut fiind faptul că politicienii noștri, cei iute tăietori de panglici și degrab’ băgători de capete în poze, au început să-și aroge merite în repunerea în circulație a Săgeții Albastre.
Aflăm astfel că Alina Gorghiu, președinta PNL Argeș și ministra Justiției, Norris Măgeanu, cel mai probabil, candidatul la fotoliul de primar al Câmpulungului din partea PNL și Ion Popa, ministru secretar de stat, ar fi fost cei care ar fi adus Săgeata Albastră la Câmpulung.
Pentru o corectă informare a cititorilor noștri pe această temă, am cerut părerea unui reprezentant al Societății Naționale de Transport Feroviar, din interiorul sistemului adică, liderul de sindicat CFR Infrastructură S A Pitești, Dumitru Constantin Mugurel.
Reporter: Nu știu dacă ați citit ceea ce s-a vehiculat în presa argeșeană dar și pe rețelele de socializare legat de reintroducerea în circulație a Săgeții Albastre spre Câmpulung.
Dumitru Constntin Mugurel:
Da, am citit. Ce să zic, politicienii fac ceea ce știu mai bine. Se laudă cu ceea ce fac alții. E cel puțin nefericită afirmația acestui domn Măgeanu, nici nu știu cine este, cum că domnia sa a adus Săgeata Albastă la Câmpulung ajutat de dna Gorghiu și de un secretar de stat. Garniturile DESIRO sau Săgeata Albastră cum le cunoaste publicul călător au fost retrase din circulație din întreaga țară acum un an, pentru că necesitau reparații capitale. A existat un calendar al acestor reparații și niște termene de predare pe care CFR și le-a asumat. Nu puteau acesti domni să dea peste cap, să întrerupă, sau să grăbească aceste reparații. Își asumă un merit cel puțin hilar.
Dacă ne reîntoarcem în urmă cu un an, subsemnatul, ca lider de sindicat CFR Infrastructură Pitești și Sindicatul nostru, am luat legătura cu primarii din toate UAT – urile care au stații CFR pe distanța Golești – Câmpulung, pentru a face împreună demersuri către Ministerul Transporturilor, ca la momentul repunerii în circulație a Săgeților, segmentul acesta de linie să nu fie uitat. Așadar, vorbim de sesizări începute de acum un an și nu poze și filmulețe făcute pe ultima sută de metri așa cum au făcut politicienii de la PNL.
Reamintim că Știri din Muntenia a abordat acest subiect în urmă cu un an, când Săgeata Albastră a intrat în reparații capitale. De asemenea, încă de atunci termentul repunerii în circulație fusese fixat pentru un an.
Articolul intergral de atunci poate fi citit dând click AICI.
Sursa foto: Facebook/ Alina Gorghiu