Acasa Educatie EDUCAȚIE | România Educată: stinghii din lambriul școlii, elevi cu capul în wc și cursuri pe banii profesorilor

EDUCAȚIE | România Educată: stinghii din lambriul școlii, elevi cu capul în wc și cursuri pe banii profesorilor

de Oana Diaconescu
0 comentarii

Cazurile revoltătoare de bullying se înmulțesc pe zi ce trece și asistăm neputincioși la degradarea sigurantei elevilor în școlile din România.
Pe 30 ianuarie am sărbătorit Ziua Internațională a Nonviolenței în Școli, marcată în instituțiile de invatamânt și ambalată sclipicios de responsabilii cu sănatatea psihică și starea de bine a copiilor la școală.

Dincolo de ambalaj a fost un  moment în care niște adulți cu funcții importante au ținut niște discursuri, susținând declarativ că le pasă enorm de copii. Aceeași limbă de lemn cu care ne-am obișnuit deja, același disc de vinil prăfuit și zgâriat care ne repetă obositor lucruri neascultate de nimeni cu adevărat, devenid astfel nesemnificative.
Semnificative sunt cazurile care abundă în mediul public: la Bacău un adolescent a fost bătut, umilit, băgat cu capul în toaletă și obligat să meargă în genunchi de către un coleg în timp ce alt coleg filma. La Mioveni, un elev și-a amenințat colegii cu o stinghie ruptă din lambriul de pe holul liceului, exemplu clar de violență filmat și el de colegi. Cadre didactice agresate verbal și fizic, taxe de protecție în școli, părinți agresivi si multe multe alte situații de acest tip devin realități de zi cu zi în invățământul românesc de stat.
De ce?
Profesorii și părinții de bună credință asistă neputincioși, pentru că cei mai mulți nu știu cum să gestioneze asemenea situații.
Scăderea notei la purtare nu este suficientă, ignorarea nici atât.
Mulți profesori sunt interesați să învețe ce ar trebui sa facă pentru a stopa bullyingul în școli. Formări pe această temă există, însă nu toți și le pot permite.
Pe site-ul Casei Corpului Didactic Argeș chiar in aceasta perioadă este publicată organizarea unui asemenea curs. Însă, găsim puține informații. La publicarea anunțului puteam afla numele formatorilor, ulterior fiind șterse și în prezent singura informație disponibilă este legată de numarul de credite, numărul de ore și modalitatea de înscriere. Ne gândim așadar că nu sunt importante obiectivele cursului, costul sau conținutul său orientativ?  Bănuim că este vorba de un cost pentru că în anunț scrie și despre achitatea taxei. Știm că mulți profesori nu își permit să plătească și ar fi logic ca asemenea formări să fie puse la dispoziția cadrelor didactice în mod gratuit și cu aplicabilități obligatorii. Poate așa rezultatele se vor vedea la firul ierbii, în școli!
În acest context se naște firesc întrebarea oare aceste cursuri sunt organizate doar ca să fie făcute, doar ca profesorii sa obțină acele credite profesionale, sau este înțeleasă cu adevărat importanța gravului fenomen social numit bullying?
Președintele aduce în discuție adesea proiectul de țară România Educată, se laudă cu el cu nonșalanță, în timp ce realitatea demonstrează că acest proiect este doar marketing și atât. Societatea noastră nu are nevoie de proiecte cu nume pompoase realizate doar în dosarele cu șină de prin birourile Ministerului Învățământului, ci de acțiuni reale practicate în fiecare școală din această țară.

 

 

Publica comentariul

Alte stiri din aceeasi categorie